Sokan nem is tudják, hogy mennyire fontos a megfelelő adalék használata, ezért legtöbbször az olcsó, nem túl minőségi mellett döntenek. Pedig a Metabond adalék, ami tényleg egy kifogástalan fajta, igazán reális árral rendelkezik ahhoz képest, amit nyújtani tud. Miért is annyira jó ez, hogy nemcsak hazánkban, hanem számos más országban is vezeti az eladási listákat? Nem titok, hogy a Metabond adalék egy sajátos védőréteget képez a motor és a teljes rendszer fém felületein.
Ez képes a csúcsokat, ormokat, éleket olyan módon hajlítani, hogy azok egybeolvadnak és összetömörülnek. A legfontosabb tulajdonsága ennek, hogy képes a súrlódás érintkezési felületeinek a legkisebb mélyedéseit is feltölteni. Ezen kívül a súrlódó mozdulatra mélyebben és mélyebben nyomódnak a fém belső rétegeibe a védő komponensek. Ez a folyamat nagyon hasonlít a vasalóhoz, hiszen az érintkezési felületek mindig kétdimenzióssá válnak és a motorolajnak létrejönnek az ideális feltételek. A Metabond adalék pontosan emiatt jelenti a biztos választást.
Az alkalmazásának a másik nagy előnye, hogy jelentősen csökken a súrlódó elemekről leváló fémrészecskék mennyisége. Ugye ezek a kis méretű részecskék a motorolajba jutva a további súrlódást növelnék. Ezért is egyértelmű a Metabond adalék védő szerepe. Pontosan ennyire hatékony és lényeges eszköz az iridiumos gyertya. Rengetegen nem is akarnak más fajtáról hallani, csakis az NGK gyertyáról, amelyiknek a felépítésében rejlik a sikere, ugyanis ez egy vékony elektródára épül.
Ez azért jó, mert ennek az előtere jóval koncentráltabb, mint a megszokott változatoknál, illetve kisebb a hőelvonás is a működéskor, így az ív energiájából több hőt tud átadni a keveréknek. Ennek köszönhetően az NGK iridiumos gyertya a legrosszabb körülményekkor is könnyű gyújtást eredményez. A tartósság is adott, hiszen ezen iridiumos gyertya segítségével több mint 100 ezer km-es csereperiódus is elérhető. Nem mellesleg az NGK több autógyártóval működik együtt gyújtógyertyái fejlesztésében, mint például az Audival vagy BMW-vel.