Megannyi cég nem veszi komolyan, hogy a linképítés micsoda forradalmi lehetőségeket kínál a siker felé vezető úton. Számtalan példa van rá és a tapasztalat is igazolja, hogy a cégek sem pénzt, sem időt nem sajnálnak akkor, amikor a honlap szerkesztéséről, designjáról, tartalmáról van szó.
Az sem motiválja őket, amikor linképítés olcsón kivitelezhető egy keresőoptimalizálással foglalkozó cég révén, amelyik nemcsak többéves tapasztalattal rendelkezik, de olyan szakembereket képes nyújtani, akik a legjobban végzik a munkájukat. Sajnos sok vállalkozás abba a hibába esik, hogy az egész ilyen jellegű procedúrát félvállról veszik, nem adják meg neki azt a bizalmat, amit megérdemel.
Pedig ha tudnák, hogy azok a cégek, amelyek ezt a szolgáltatást, pénzt és időt nem sajnálva igénybe vették, sokkal sikeresebbek lettek, jobb profitot tudtak felmutatni már az első hónap után, másképp állnának a dologhoz. A linképítés olcsón merőben megváltoztatja az oldal forgalmát, látogatottságát és mindez direkt vagy indirekt módon, nyereséget eredményez. Amint tudjuk, szinte mindenegyes vállalat profitorientált.
A weboldal linképítés alappillére a hatékonyságnak, ezért érdemes esélyt adni neki. Természetesen érdemes esélyt adni annak a cégnek is, amelyik ezt magas szinten tudja biztosítani. Pontosan mit takar ez a szolgáltatás? Kezdeti lépés, hogy a linképítésre szakosodott cég emberi a kapott kulcsszóra megírnak ezer vagy kétezer karakteres cikket, amiben a kulcsszó bizonyos mennyiségben szerepelhet. Azt is érdemes tudni, hogy a weboldalra mutató linket a szövegben helyezik el.
Persze ilyenkor mindenkinek eszébe jut, hogy korlátlan mennyiségű linket szeretne, mert akkor még biztosabb a siker. Sajnos ez nem kivitelezhető és a Google ezt nagyon komolyan veszi. Ez a megoldás egy ellentétes hatást generál, ugyanis megbüntetni az oldalt és azt is, ahonnan linkelik. Aranyszabálynak is nevezhető a tény, hogy egy új oldalra havonta húsz prémiumcikket ajánlatos építeni. Ekkor válhat a weboldal linképítés minden szempontból optimálissá.